Tisdag 31/8 Eftermiddag

Efter regn kommer sol, sägs det. På morgonen var banan kanon, men på eftermiddagen blev det lite dammigt.
Ettorna slutade tidigt idag så vi fick ett bra kvalitets pass med hopp teknik. Det var många som förbättra sin teknik, men det finns fortfarande å jobba på.
När dom andra anslöt så körde vi start 2 å 2  + 2 varv, ett härligt tempo pass som bjöd på många fighter och omkörningar. Efter det så avsluta vi med lite teknik/play.
Vi hann med lite filmning oxå, så se och njut.

Mvh MXGYM

Tisdag 31/8 förmiddag.

Yes, premiär på stora banan i Tibro. Ny slätat och perfekta förhållande. I dag gick det fort, kanske för fort ?! Vi körde 3 st 10 min pass, med mycket fart och grym körning. Längtar redan till SM i Tibro nästa år.
Nu börjar vi se lite små saker hos vissa förare som vi ska försöka förbättra under åren, vi börjar i eftermiddag med lite teknik körning.
Tyvär så slog Arvid i sin redan sargade fot, Linus kämpar på med rehaben, körde ett enbens rodd pass på morgonen.
Ska försöka filma lite i eftermiddag.
Mvh MXGYM

Måndag 30/8

Måndag morgon. 1 orna hade meck teori med Espen nere vid banan. Magnus körde styrketester med åk 2.
Emma hann med ett styrke pass på hål timman, som vår allt i allo Calle Aspegren designa.
På eftermiddagen så var det dax för löptest 10 km. De var en del som var nervösa och tyckte det var värre än en SM start. De var många som gjorde person bästa och dom flesta sprang på riktigt bra tider, kul.
Wille, Arvid, Linus och Emma deltog inte pga skador så dom körde mtb och styrka.

Lördag 28/9

Film
Några av grabbarna hade en bra dag med körning på garpabanan i Karlsborg.

Fredag 27/8

Morgon pass med Åk 3. Det blev ett pass på MTB uppe i rankås, ganska blött men helt ok. Gjorde några monster klättringar så alla hade lite syra i benen.
Frida "lill lance" Östlund bytte cykel och drog ett pass på racern med Calle Aspegren och Coach.
Nu har första veckan gått, tror alla har lite träningsvärk både här och där, de är skönt och vara igång och det känns som 1orna redan hittat rätt.
Trevlig helg.

Torsdag 26/8

Monsun regnet forsätter över Tibro, men hålan är oslagbar.
På morgonpasset blev det intervall pass med jakt start, bra tempo och grym körning. Kul att jobba med 20 st ungdomar som satsar allt.
Killarna i El 2an hade lite mekaniska problem så dom körde cykel intervaller och styrka.
Bygg 3 an drog direkt ut efter mx passet och cyklade mtb i ös regnet (hårda grabbar).
Under eftermiddagen hade äntligen regnet avtatt. Det blev 1 teknik pass och sen lite fri åkning, sen blev det stor städning i garaget samt tvätt och meckning. Dom som slutade sent sprang eller cyklade från skolan till banan.
Lägger in 2 filmer på Robert "Bobby" Friberg och en på Emma när hon gör ett försök på hillclimben igår.

Bobby

Emma

Film från 25/8

Nu har vi äntligen lärt oss att få in filmer på bloggen.
Här kommer två från igår, stay tuned for more.

Onsdag 25/8

Premiär på crossbanan. Alla taggade till max.
2 or och 3 orna hade morgonpass, då blev det 2 st distans pass. Efter allt regn var stora banan under vatten så dagens MX träning var i hålan, "the murder track" som ännu en gång var helt perfekt.
Bygg 1 an gjorde ett återhämtnings pass på test cykel under hål timman.
Under eftermiddagen var alla med och körde, vi fick lungna ner några av 1 orna som trodde dom var på VM och drog !! 1 teknik pass och ett distans pass hann vi med, dagen avslutades med lite hillclimb.
Wille körde en 5 mils slinga på racern själv i motvinden. Imorn kommer Linus Nyle´n tillbaka till skolan, efter sin korsbands operation.

Tisdag 24/8

I dag anlände 2 or och 3 orna, kul att träffa alla igen. Skönt att alla är friska och hela igen, den enda skadan just nu är Willes fot (liten lös ben bit), men han är snart med och drar på banan.
På morgonen var det dax för styrketester för årskurs 1, och ett lättare cykel pass.
På eftermiddagen sprang vi milen i rankås, det var valfritt tempo men "masterchief" Hultberg drog till med 37,43!!!
Nästa Måndag är det 10 km på tid, så det var bra att alla fick springa ett varv så vi hittar.
Kvällen avslutades med pannkakor.

Ha de bra, MXGYM

Skolstart.

Yes, då var vi äntligen igång efter ett långt sommarlov. I dag hade 1 orna sin första dag och dom nya eleverna är: Emma Larsson, Adrian Stanislaus, Kristoffer Rennsvik, Zebastian Hellqvist, Jesper Höglund, Emil Nilsson och Kalle Olsson (var ej med pga EM i Finland, Bra kört Kalle).
Ett riktigt gött gäng som vi verkligen ser fram emot att jobba med.
Efter en hel dag med genomgång av lokaler och praktiska saker så var det dax för första passet, Den beryktade sandbacken.
Vi sprang hårt och länge, trötta och illamående blev vi också.
Gött och vara igång.
MXGYM

Välkommen till min nya blogg!